Är för tillfället hemma igen..

Publicerad 2013-12-21 12:40:00 i Allmänt,

 
 
 
Är för tillfället hemma igen efter legat på sjukhus en dryg vecka. Har inte mycket ork att skriva då smärtorna efter operationen är fruktansvärda o illamåendet av graviditeten är som man är magsjuk och tittar jag på mobilen förmycket vill jag kräkas. När jag kom hem luktade huset så illa, chokladen i asken tar upp ett rum, parfymen på min älskade kan jag inte stå ut med, har svårt att vilja äta något, samarin, kött soppa och 
 
fruktsallad på burk är det jag kan tänka mig av nån anledning. Känns som näsan kan lukta vad som finns i skafferiet även om jag är i ett annat rum.  Nu måste jag ta fragminsprutor till slutet av januari så jag inte får blodproppar. Får skriva mer sedan, och när jag mår bättre så kommer en anmälan göras då detta inte hade hänt om inte fertilitets kliniken felat i sitt jobb!!! Då inte behandlingen ens skulle ägt rum så vi tydligen vart spontan gravida innan. Sitter med apelsinstora ägg stockar som far runt med extremt mycket ägg som de inte kan plocka bort, risk för att bli av med mina äggstockar och ledare om de viker sig, jag har vätska i buken och gått upp med det 6-7 kg på några dagar. De fick tömma en del vätska ( en liter) i en av "vätske fickorna" från bakom min livmoder, men är så utspänd om magen fr bäckenet och upp under brösten att skinnet känns som det ska spricka, och andningen är svår.  Även all gas det sprutade in i buken under den första operationen skapar ett förjävligt tryck och det första dagarna kunde jag bara mini andas vilket ledde till lite vätska i lungorna men inte så farligt. Jag är extremt oroad för vårt foster som i dag är v 8+5 efter en noggran kontroll i går.  En glädje fick jag se i går på tv då en av mina två bästa killkompisar och barndoms kompisar fick ta emot svenska hjältar pris.
 
 Johan Matti du är en sann skyddsängel och har alltid varit, blev så stolt att tårarna rann och jag glömde bort min smärta för en stund <3 Du och Jocke bär jag med mig alltid även om det går år då vi inte ses!! Ni är mina storebröder jag aldrig fick ;) älskar er!!! 

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2014-01-05 01:49:36

Tack! Å du kommer alltid vara min lillasyster! Skönt att läsa att du är hemma igen från sjukhuset! Visste inte vad som hade hänt fören jag läste din blogg nu! Jag hoppas verkligen allt ska gå väl för både dig å den lille! Du är så jävla stark i genom livets alla prövningar! Är lika stolt över dig! <3 Ta väl hand om dig och hela familjen så hoppas jag vi ses någon gång om inte allt för länge! Det börjar bli några år igen! All kärlek din väg älskade systra mi! <3

Svar: Tack storebroren ;) <3 ja livet har prövat mina gränser i så många år jag kan minnas. Men jag ska inte misströsta, jag blir rikare och mer klarsynt var gång, ändå ställer det mig i en väg korsning. Antingen så ser man samhället som det ser ut, och då ser man hur tragiskt och blint det är och är uppbyggt, fast då känner man för mycket negativa känslor, och tycker rent att allt för mycket folk (och klädbranschen mfl) är ute och cyklar och är mer rädda om att vara "trendiga" än va alla dessa trender och företag gör med naturen och de människor som dör på andra sidan för så gott som ingenting . Eller så, blir det som vi, flyttar man bort från stor staden och lever i vår egna lilla bubbla, älskar varandra och lever precis just så härligt och kreativt och med åren mer och mer enkelt och mer och mer själv försörjande är målet. Hoppas du har det härligt och jag vet att du lever så gott du kan fina Johan <3 så får vi ses, du måste få träffa min älskade och grabbarna vilda :)
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela