Samets första semesterdag.

Publicerad 2013-04-29 18:37:00 i Allmänt, Bak & Mat, Barnen,

Jaha då har vi kommit till den sjukaste dagen på väldigt länge.
 
Vi slår upp ögonen spontant 7.50 - Shit vi ska vara på kliniken 8.50 och 1 timmas väg dit. Vi kastade på oss kläder och far dit.
Vi har prickat in ägglossningen och trodde allt var på det gröna.
Gör UL -Jaha, det är lite för många ägg här inne.
-Jaha, va menar du?
-Jo det finns 5 st ägg som troligtvis är befruktade så nu får ni ta ett piller och så börjar vi om?
-eeeeh? va menar du?
-Jo det är stor risk för femlingar el flerbörd så vi kan inte gå vidare med detta, så ni får hämta ut ett piller och så får du mens så börjar vi om igen.
 
 
 
Kan ni fatta FEMLINGAR!?!?!??!?!?!?!?! wtf. Från 0 till 5 och så får vi inte behålla något för att min livmoder endast håller för 1 pga av L-snittet med Mileon. Då skulle troligen vi alla 6 dö.
Jag vet inte vad jag känner och fattar inget alls. Tänk om det bara skulle vara 1 som skulle bli något och nu måste jag ta bort allt.
Finns det inget sätt att plocka ut och sätta in??? 
Jätte konstigt. jaaa och så fortlöper dagen , Samets första lediga semesterdag. Vi handlar lite frö och vi lite växter och så åker vi hem.
 
Samet fixade vår lilla traktor som dog i går, även häcksaxen slutade och fungera och motorsågen ALLT på samma gång. Finns det ett "EL-troll" så bor han här..... iaf vi höll på att göra parkeringen större så vi försökte bända upp feta rötter som är lättare sagt än gjort. Samet gick in och började fixa maten.
Jag fortsätter med att klippa syrenhäcken...det börjar regna så jag går in, lagom till att maten var klar.
Gorgonsolapasta, med räkor, färskbroccoli, grädde champinjoner.... Vi sätter oss och börjar njuta av maten Sååå gott det var TILLS jag ser ett djur, eller först visste jag inte om det var ett djur såg ut som en relativt stor fästing sen hittade jag en till och en till...... tillslut ser vi att hela tallriken är full!!!
Jag lämnar bordet och går in och SPYYYYR som en tok!!!
Och så ser vi att hela skärbrädan är full av flera hundra djur som ser ut nästan som broccoli "knopparna" fast med ben. som fästingar.... BLÄÄÄÄÄÄÄä....min gåshud lyfter tröjan hahahhaha.....
Samet hade tvättat broccolin och den såg fin ut men...........
 
VARNING för märket Lorfy eller nått sådant, från spanien................   
 
 
Där rök vår mysiga semester middag.  Nu sitter jag svart under ögonen, svullen, nyspydd röd i ögonen och är hungrig men mår ruskigt illa och men troligtvis 5 barn som jag inte får behålla under några omständigheter.
 
Oooh happy day :-0 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela