I dag

Publicerad 2013-04-12 23:58:00 i Allmänt,

I dag var jag "andra" dagen i skolan, eller andra gången i själva verkstaden. tiden går så fort och jag vill inte alls ha så mycket raster läraren vill att vi ska ta.
Att svetsa är skit mycket svårare än det ser ut. Och för den som inte är intresserad kan nog bara se ut som någe helt meningslöst hehe 
 
Här är min plats med världens största hanskar hehe, läääängtar till nästa vecka :)
 
 
 
 
 
 
Det är bara att träna och träna o träna... Jag vill kunna allt nuuuuu hehe. Sen vill jag lära mig en del smide och göra massa vackra grindar och dörrar till trädgården, någon sommar ska jag göra en pergola med vatten tätt tak, och inreda med en massa tyg, kuddar myggnät och ett lågt bord...  ååå drömma drömma..... vill ha sommar värme, det är då man lever :)
 
Apporpå lever, Jag och Samet petade ner ett helt gäng olika fröer som vi inte vet vad det är, tackvare att det står på arabiska på påsarna. Och i dag så sa det poff o flera av låderna :) Lets see vad det blir förnåge ;D
 
Gjorde ett gäng med skyltar att sticka ner i krukorna med de kommande färska kryddorna.
Tog en del av en gammal persienn, sågade upp den i bitar, målade dessa lite slarvigt.
Tog några grillspätt pinnar och mer eller mindre bröt av dessa så det inte ska vara så fin"klippta".
Och tog en penna och skrev. Så snart kan vi sticka ner dessa i krukorna :D 
 
 
 
 
Medan jag låg på alla fyra i mardröms rummet och klickskrapade bort färg från hela golvet, så lagade min älskling så jätte god mat. Så mycket godare än det ser ut, så god sås och kryddor.. Lätt lunch i morgon hehe
 
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela