Helgen

Publicerad 2013-04-02 13:25:00 i Allmänt,

I helgen var det spontant barnkalas för Leandro hemma hos min mamma och pappa i S.  Vilka pärlor till mormor o morfar grabbarna har :)
Jätte roligt att träffa både min farmor mina kusiner och farbror o "faster" ;D
Leandro fick en vattenbana som vart en hit. Alla 4 grabbarna satt där och lekte förfullt :) 
 
Jag och Samet nannade över dagen efter åkte vi och jobbade eller jag hjälpte till på hans jobb och så drog vi hem.
Åt en underbar räksallad och efter satte ut lite solcellsbelysning här och var eller 30 st små lampor. en piss i havet på denna tomt men det är något iaf.
 
 
 
Vid 20.30 så vart va sugna på något litet så det fick bli till att slänga en knippe färsk grönsparris i kastrullen, och så åt vi dessa med gräddfil med hackad rödlök och lite salt. Så gott!
 
Imorse hade jag inbokat möte på skolan jag börjar om nån vecka.
Jag är ensam tjej i klassen. Tycker det ska bli jätte skönt faktiskt. Mindre snack och mer fokus och mer gjort!
Måste leta upp några bra gamla skor som täcker så jag inte bränner sönder mig.
Synd att man inte har nån ful overall som man kan dra på. Inget tjejigt lullilull o trams för här ska svetsas o nu blir det smutsgöra till inpå sommaren. Jag är så taggad!
Så detta blir ett delmål i mitt framtida MÅL o mening ;D
 
Har levt som i en kokong hela livet med ett bubblande inre för allt som har med skapande att göra.
Brist på tron att jag duger till nått, även om jag vet att jag kan. Känns som det alltid varit nån liten djävel som blåst ut eller knäppt av veken på mitt brinnande ljus. Nu tänker jag skita i allt gott folk! Mitt Liv, Min Vilja, MINA mål. Oh min egna tro på mig själv, på mina barn, min man och vår framtid!!!  
Negativitet -NEJ tack :)  Positivitet -YES always :)
 
Livet är kort! och hur kort det är ingen som vet!
Lev, älska och gör saker du verkligen vill i ditt liv, med ditt liv. 
Det är bara du själv som hänger läpp om du inte trivs med dina sysslor. 
Spräng dina gränser och den fina mur som du sten för sten byggt upp i trygghet runt dig själv.
Så kanske du finner en jäkligt grym personlighet som du inte ens visste att du hade. 
 
yesbox.... nu ska här städas som en toka har gjort en egen lösning med korg system i de fula garderoberna jag helst vill skicka ut från fönstret.
En sak i taget en vacker dag så åker de ut. men nu ska jag få in allas gamla kläder. :)
 
Ha en fin dag tjitjing <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela