Fredag, Lördag & Söndag i ett ;)

Publicerad 2013-04-22 13:02:00 i Allmänt,

Har haft lite problem med utskick av inlägg, både fredag och lördags o söndags inlägg är borta så det blir en sammanfattning. 
 
Jag har 2,5 dag i skolan per vecka så barnen är hemma med mig och fixar på gårn' Lörd, sönd. månd. och tisdag och sedan är det dagis resten, tre dagar räcker. :)
 
Nåväl nu har jag gått 5 dagar i skolan och jag längtar dit. Tycker det är så roligt och blir tokig på alla rasten vilket jag knappt vill ta. Det är så jätte svårt vissa delar, det handlar om teknik och öva öva öva.
Man stöter på lite problem här och var, slipa, rätta till, fixa hål, smälta mer "bluppar" som jag kallar det. Men jag måste bara hitta en smed som vill ta sig an mig sedan. Detta är så jag, hantverk, hårt och smutsligt arbete, teknik och skapande så fantastiskt. 
Jag är juh som jag är, jag vill ALLT på-en-gång, och kunna ALLT bums... hehe ja vet att det är helt omöjligt men som vanligt om jag tycker om något går jag in för 150%, hehe o till det som inte av intresse finns tyvärr bara 50% av min själ där.
 
Nästan alla håller på med övningar i klassen jag har hoppat på mitt projekt nästan direkt. Övar imellan ;P
 
Så här långt har jag kommit nu, nästa vecka blir det "snirkelsnorkel" som projekt :) Och jag hoppas på att TIG svetsen funkar bättre, hela dagen har den betets sig konstigt. Trodde det först var något med magnetfältet i magneterna som jag fäst på grinden o likströmmen o allt blandat var tvungen att öka A även upp til 65-70 trots 2mm och det ska inte vara mer än mellan 45-50 ca a vet inte inte läraren heller för den delen. Så lite svårt att få till det så det var för "hett" så vart det även lite kallsvetsning eftersom det inte gick att gå så hårt på materialet.
Får rätta till nästa vecka iaf :)
 
 
 
 
Efter skolan så åkte jag hem med bussen, mötte upp Samet så åkte vi och hämta våra killar från dagis.
När vi kom hem igen möttes vi av en lååång katt som har varit i sot högen... fint Ayla!
 
 
Fyrhjulingen far hit och dit everyday nu. Stckars grannar. stackars min tvätthög :-O
Jag hackade loss isflaken från verandan så nu kändes det som "vår" även om vädret var obehagligt. Verandan lilla, såg mycket större ut nu :)
Vädret var kallt och ruggit, hoppades på varmt och härligt väder lördag o söndag vilket vi fick ;)
 
I lördags så höll vi på med gården, Samet fixade med cyklar o maskiner, sågade ner buskar och lite äppen träd o annat, grabbarna busade och bråkade för fullt. Mileon skrek nästan konstant hela dagen, förutom när det var frukt pause i solen.    
 
 
Mycket fjärilar som flyger och massor av små "buketter" av vår lökar som slår ut här och var.
 
 
 
Hittade en glasflaska på bergen in bland stenarna. en fin sådan iaf.
 
Har hittat massor av krukor så nu blir det så så såååå :).
 
 
Vid 14tiden skulle Samet åka till sina "grabbar" och grilla. Jag vart lite putt eftersom det är nu NU vi måste röja inte sen när allt slagit ut.
Iaf han åkte till stockholm, grabbarna bara skrek och "mysfaktorn" var på noll.
Jag krattade väl på och fixa med löven och försökta avböjabrödernas onödiga bråk titt som tätt. Jag bara tänker på stackars grannarna, Mileon kan juh skrika så det låter som om det gäller liv och död, så kommer man fram så finns en myra på foten. Eller Leandro tog hans boll, eller cykelhjulet fastnat, eller han får inte av sig hjälmen hehe måtte liten älskling bli större, för han skriker mer än han pratar... hua ;)
 
Iaf sen ringer sam och säger att han glömt först nycklarna för han skulle städa på firman, så det sket sig och sen ringer han efter en stund till och säger att deras grillning sket sig också för kolonilotten va upptagen av morbrorn.
 
Så Samet o kussen kom hit tillbaka istället. Sen vart dagen toppen :) Männen lagade mat och jag konkade plåt tak och bar massa stockar och flyttade 20 rötter.
 
I söndags vaknade jag och möttes av en lirare i sängen, m sågspån och brillor.Kunde iofs inte låta bli att fnissa.
 
 
Ute var det en stor sol på himlen, Efter att vi ätit en jätte god frukost och Farre hade vaknat så gick alla 4 grabbar ut. Farre sågade som en tok och sedan släpade de ihop flera av högarna med ris så eldade vi massor.
Så renande det kändes och nu är det bara att köra ihop värsta högen till valborg :) Lite svårt att få igång elden till en början så löv är blöta osv :) men sen gick d undan.
 
 
Mileon gillar skottkärran, där satt han som ett ljus och mös i solen.
Och skulle jag någon stanns så var han fraktbar utan bråk hehe ;D
 
Jag hämtade ut utemöblerna medan Samet gjorde pannkakor m. grädde och sylt.
Det var så varmt jag gick i t-shirt hela dagen. Efter vi alla var mätta så somnade vi alla på terassen, utslagna kusiner slockna i soffan jag på en filt med kudde o barnen skuttade omkring barfota och dansade till turkiskmusik fr nånsmobil :)
 
 
 
Jag plockade ut kälkarna för att hänga upp dessa för en senare renovering och slipning innan nästa vinter.
Nu ska där göras ett enkelt plank golv så vår gräsklippar trakor får stå.
 
 
Jag lärde mig att köra "partnern" åkgräsklipparen förresten, perfekt när man ska frakta ris ;D 
 
På kvällen så åkte Samet och Farre till Stockholm och blir kvar där.
 
 
Innan de åkte hjälpe det mig att få dit betong "fågelbadet/handfatet" som vi hittade under skjulet vi rev. Jag gjorde plats och så fick vi dit klumpen.
Trodde det var locket på en skev gammal brunn men icke.Så vi ska ha det som ett fågelbad med växtlighet runt om ;D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-04-22 19:15:06

Det ser ut som ni har haft en bra helg.
Det har kommit längre fram hos er. Vi har inte en enda vårblomma.Vi har mycket kvar på tomten så vad ska inte ni ha att göra. Hoppas vi kan hjälpa er framöver. Älskar er och saknar er / många pussar och kramar från mamma som också är
svärmor och mormor

Svar: Skulle vara roligt om ni kom hit :) Tur att ni har en överaktiv dotter iaf så allt och inget sker på samma gång haha. Tog en vilo dag idag iaf. :) puss puss
Vi i det gamla Posthuset

Postat av: mamma

Publicerad 2013-04-22 19:17:48

Pappa kollar ritningar på hönshus och även var man kan köpa höns. Han är fullt aktiv I detta. Det finns spännande höns I närheten av er.

Svar: Hahahaha bästa juh, Det finns spännande höns i närheten av er. hahahaha hur spännande då?? rymd gåsen eller? haha älskar er...
Vi i det gamla Posthuset

Postat av: Natalie o Martin

Publicerad 2013-04-27 02:22:56

Åhh så häftigt det ser ut me svetskursen! Så avis! Det ser riktigt mysigt ut på gården också! Vi kommer hem om fem veckor, så då kommer vi ut. :)

Svar: Jaaaa tänk det är bara fem veckor kvar :D ska bli så roligt att höra om er resa ;)
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela