Det är inte varje dag man gräver upp delar av ett kranie i sin trädgård.

Publicerad 2013-04-06 21:21:00 i Allmänt,

 
 
Ja vi är i full fart att "rensa" bakom snickar verkstaden, få bort massor av träd eftersom den tunga vintern knäckte en hel del och sjukt mycket snår och annat. Vi har hunnit jätte mycket (eller mest jag) ;P som vanligt eftersom jag inte har någon "off" knapp.
 
Iaf...
-Oj rolig och rot knöl tänkte jag och greppar tag i något som jag sekunder senare inser är en ögonhåla. fiiiiiifan Gick och lämnade den på några takpannor och gick tillbaka. tittar vänder på något jag tror är ännu en rot del och en hel tandrad blottar sig GAAAAAHHHH och sedan hittade jag andra delar av skallen. Tur att våra grannar är jägare så de ska komma och kolla vilket djur det är hehe.
 
Not every day you know...                                                                                          
!
 

Kommentarer

Postat av: Fadern

Publicerad 2013-04-08 14:20:51

Det är nog en älg käke.

Svar: Jag misstänker ett mindre djur, kanske vildsvin :) Tand raden är kanske 10-15 cm :) Vi har både Lo, Räv och Varg i trakterna antar att det är nån av dessa som gluffsat :)
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela