Allt är nytt.

Publicerad 2013-04-04 13:34:00 i Allmänt, Gården,

När jag kommer till en tomt eller som den här gården så PANG ritar jag upp i huvudet och ser vad man kan göra med varje kvadrat meter på några sekunder.
Jag tittar på nivåer, hus, ljus, skugga, hur solen går över himmlen, hur man kan skapa små rum i trädgården för olika ändamål, gångar, växter vilka mål jag vill uppnå med trädgården. Jaa u name it... utan att det finns. haha (dvs jag vet vad jag vill komma och är på det klara hur jag vill ha det) MEN allt är nytt och det kommer bli att lära sig sååå mycket om olika typer av material och tekninker, grunder och hur man gå tillväga för att skapa just det jag ser i min visualisering.
 
Sen kommer man till att få till det i praktiken, snutt för snutt, år efter år. Mycket bok läsning och rådfrågning kommer det bli.
Så va generösa med era kunskaper hehe.;D   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela