Två kartonger och en tvätthög left

Publicerad 2012-12-12 08:40:00 i Allmänt,

Just nu sitter jag på golvet, med två kartonger framför mig på den ena står laptopen o den andra mitt morgon kaffe utan socker eftersom jag råkat packa och skickat iväg det.
I hallen finns en gigantisk tvätthög!
Ska passa på att tvätta alla täcken kuddar, tunn madrass osv innan flytten.
Har inte lika stor tvättmaskin på gården.
 
Skönt att ha gjort det mesta igår. I dag blir det till att tvätta ur frysen, badrummet torka av lister,
dutta med penseln på små ting som stör ögat nu när möbler är borta.
I kväll ska jag träffa mina underbara barndoms vänner <3
Som jag saknat dessa tjejer, ska bli grymt roligt att se min väns nya lägenhet mitt i Stockholm.
Det är så härligt vi tjejer är så olika varann med det är alltid lika mysigt o härligt när vi ses.
Jag flyttar till en gård på landet och hon mitt inne i stan. ;)
 
Det är min sista dag i lägenheten, känns skönt och samtidigt känner jag vemod.
Jag och min kära har så mycket bra minnen härifrån, det var här jag träffade honom första gången.
Det var här vi åt den första middagen tillsammans med hans kusin o hans fd tjej o min fd väninna.
Och jag skulle skära en gurka, vilket jag har gjort i hela mitt liv haha men just då när jag kom hit
fattade jag inte hur jag skulle skära gurkan, min då för mig helt främmande man, gjorde att jag tappa fokus
och jag vart supernervös. Underhela kvällen tittade jag på honom, ismyg men såfort han tittade på mig vek jag av med blicken.
Vi skrattade massor, åt massor av plockmat, vi lyssnade på musik mkt turkiskt och min älskling spelade på saz.
Jag vart helt faschinerad hur fort han hanterade stängarna och omslöts av en såndär mysig varm känsla som när jag var barn, och vi hela familjen o halva släkten satt utanför husen (då vi alla bodde grannar) varma sommarkvällar, grillade och åt, spelade gitarr och sjöng.
 
Iaf jag minns den kvällen/natten så väl efter att vi ätit upp åkte vi mitt i natten till en strand och satte på musik på mobilen o dansade i sanden alla fyra. vi skrattade o skrattade.
De dansade nån turkisk dans o de knäppte me fingrarna.
Denna man tog mig med storm och jag föll pladask för hans mysiga sätt att vara, hans värme.
Sedan dess har vi varit ett par och sambor också för den delen barnen älskar honom mest av allt.
Och det är en sådan stor lycka i livet när det viktigaste pusselbitarna faller på plats!
 
Att leva med någon som inte det känns helt rätt med, är att försöka lura sig själv. vilket är sjukt dumt.
Många lever ihop för "barnens skull" rent korkat faktiskt. Barn känner av olycka och barn vet mer om oss vuxna än vi tror. ;)
 
Och med d sagt lämnar jag datan för att fixa en cibatta..
 
Ha en fin dag alla finingar <3
 
 
   
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela