Längtar efter att komma igång med både ett nytt liv o blogg och få hem våra barn..

Publicerad 2012-12-26 01:20:00 i Allmänt,

Vi delar rum med kartonger, och man får raffsa o riva packa i och packa ur, klia sig i huvudet och gissa sig till vart den kan finnas o i vilken kartong.
Till en början var jag super duktig skrev på varje kartong osv, men något gick snett och min sambo lastade o packade av med hjälp av mina älskade föräldrar så nu vet jag inte vart något är alls. 
Jo barnens kläder och leksaker, men vad hjälper det när grabbarna är i Libanon över jul o nyår, och inte kommer tillbaka förän dagen efter att vi flyttat till gården, skönt var det igår iaf när killarna ringde där ifrån och man fick prata två ord med dom o höra deras underbara små röster, samtidigt jobbigt eftersom man saknar dom såå redan. 
Men iaf på det dygnet innan de kommer hem så blir det till att hinna kvistlacka taket 2 ggr och måla om killarnas rum, och måla om vardagsrummen på undervåningen tvätta ur huset och få upp det viktigaste kartongerna och fylla kylskåpet med mat åka och handla en snöskyffel innan vi hittar rätta snöslungan . Det ska vi nog hinna. hehe
 
Säger jag som är en vild tidsoptimist som alltid tror jag ska hinna och ofta misslyckas hehe...
 
Har hänt rysligt mycket det senaste veckorna och varje dag är fullspäckad, mycket som ska göras och många kära man vill hinna med att träffa innan flytten. Jag kommer inte hinna träffa alla jag vill men jag finns bara nån timma två bort med bil ;P
Bilder och uppdaterande av bloggen kommer...  men inte nu när allt är nedpackat ;)
 
Kissemissarna mår toppen iaf, leker och busar i hela hela huset, och blir ompysslade av hela familjen.
Vi har valt att inte släppa ut dom ännu medan vi bor hos mina föräldrar utan de ska få ut och busa när vi flyttat till Gården. Även om det lyssnar på tilltal och när jag gör ett visst vissel ljud kommer båda springande som två raketer.
Det har gott om plats tills dess de röjer på både under o övervåningen.
 
Nä nu ska jag sussa.
 
Sov gulligt goingar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela