Jag har väldens bästa mormor!

Publicerad 2012-12-28 02:32:00 i Allmänt,

 
 
Jag bara älskar att sitta i timmar och prata med min mormor, hon är Dansk, hon har humor, hon är sjukt envis
och helt fantastisk.
Vi pratar om allt, mest om hur det var förr, hur hon växte upp och hur det var att flytta som ung till Sverige,
Minnen från när jag var liten, lika så om min mamma och hennes uppväxt-
Skulle vilja banda in allt hon har att säga, det skulle hon aldrig tillåta. Men det känns hemst att allt går förlorat om jag inte minns det hon berättar, vilket jag inte gör heller.
Älskar henne så det gör ont, även farmor min men har inte träffat henne på allt för länge.
Annat var det när vi alla bodde grannar och vi som barn kunde springa mellan huset.
Önskar man hade många många år kvar tillsammans, älskar er båda sååå!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela