Full rulle!

Publicerad 2012-12-05 13:15:00 i Allmänt,

Under hela sommaren blev det till att renovera lägenheten så att vi tillsist kunde hämta mäklare o sälja!!
Under min "semester" i år så tog jag 1 dag till att inte göra något alls.
Barnen har väl haft roligare dagar men detta års arbete för nästa års frihet ;P
Små utflykter har vi dock fixat till på våra barn veckor.
 
Läget nu:
 
*Lägenheten är såld med inflyttning för köparna senaste 15 dec 2012
Dvs att vi måste flytta till mina föräldrar senast den 10 dec så vi kan fixa till o flyttstäda innan dess.
 
*Vår inflyttning fick ändrat datum till den 2 januari 2013 istället för den 1:a ;P 
NYTT ÅR, NYTT LIV ;D
Jobbigt att längta så som vi gjort i hela 4 månader hittills från kontrakts skrivningen.
Kroppsligen så bor vi i lägenheten och i vardags stresset, men i själ, huvud och hjärta bort vi på gården redan ;D
 
Tillökning i familjen:
Japp vi har fått två små missar som vi älskar så sjuk mycket redan!
En liten "halv långhårig" kille som heter Marley han är grå/svart vit o lite randig o fläckig hehe, och en liten snövit långhårig ficka som heter Ayla.
De kommer få det underbart på gården, många träd att klättra i o även hjälpa oss att inte få besök av små möss i husen ;)
 
Nästa år kommer det bli lite små projekt, i trädgården men mest att planera o "trimma" buskarna på tomten, fixa bygglov osv för hönshus och blivande växthus, o börja läsa om örter o dess verkan, vill bli vår egna trädgårds häxa ;P även måla större delen av huseten invändigt vitt, möblemangmässigt så vill jag ha riktigt schabby vitt i
bostadshus 1 och i hus 2 (även blivande gästhus) vill jag ha grunden vit (väggar o ditt o datt) men en färgexplotion på antika vackra möbler lite "Ninja of Sweden" by Indiska tema  ;)
 
MEN Prio 1 att försöka bli gravida ;D
Vilket inte verkar vara det lättaste helt plötsligt.
Skam den som ger sig.
 
Ska så smått börja släkt forska och även forska och få fram vår gårds historia. 
 
Även tänkt sätta i gång med denna blogg påriktigt efter inflytt..
 
Ha en underbar dag! Nu ska jag packa de sista kartongerna! sedan hämta killarna fr dagis.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela